برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

معرفی 7 افزونه برتر بکاپ گیری وردپرس (آپدیت 2021)

wordpress backup
در این نوشته بخوانید

یکی از بهترین اقداماتی که می‌توانید برای وب سایت خود انجام دهید این است که به صورت مرتب از آن نسخه پشتیبان (Backup) یا بکاپ تهیه کنید.داشتن بک آپ از سایت به شما اطمینان خاطر می دهد که در شرایطی که اتفاقاتی نظیر هک شدن وب سایت تان اتفاق افتد، می‌توانید اطلاعات سایت خود را بازیابی کنید. در این نوشته به معرفی بهترین افزونه های بکاپ گیری وردپرس خواهیم پرداخت.

تعداد زیادی افزونه رایگان و پولی برای بکاپ گیری وردپرس وجود دارد که کار کردن با اغلب آن ها ساده است. در این مقاله ما 7 افزونه محبوب بکاپ گیری وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

نکته:

بسیاری از شرکت های هاستینگ ، سرویس های بک آپ گیری محدودی ارائه می‌دهند، ما همیشه به کاربران توصیه می‌کنیم که صرفا به آن ها تکیه نکنند، و در پایان هر روز یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود تهیه کنند.

در صورتی که پیش از این هیچ گاه از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید یکی از این 7 افزونه بک آپ گیری وردپرس را انتخاب کنید و شروع به استفاده از آن کنید.

1 . UpdraftPlus

UpdraftPlus محبوب ترین افزونه بکاپ گیری رایگان وردپرس است که درمخزن وردپرس موجود است.این افزونه در 2 میلیون سایت وردپرسی نصب و استفاده شده است.

updraftplus

UpdraftPlus به شما اجازه می‌دهد یک بک آپ کامل از سایت وردپرسی خود تهیه کنید و آن را روی فضاهای ذخیره سازی ابری (مانند GoogleDrive) ذخیره کنید و سپس آن را هر زمان که لازم داشتید دانلود کنید.

این افزونه امکان زمان بندی برای تهیه نسخه پشتیبان را به شما می‌دهد، علاوه بر این شما می‌توانید هر زمان که لازم داشتید در لحظه بک آپ گیری را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید مشخص کنید که از کدام یک از فایل های شما نسخه پشتیبان تهیه شود.

این افزونه می‌تواند به صورت اتوماتیک بک آپ شما را در Dropbox، Google Drive ، S3 ، Rackspace، FTP، SFTP ، ایمیل و تعداد دیگری از سرویس های ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی آپلود کند.

علاوه بر بک آپ گیری از سایت وردپرسی ، UpdraftPlus به شما اجازه می‌دهد مستقیما، از طریق پیشخوان وردپرس خود، نسخه پشتیبان خود را بازیابی کنید.

همچنین UpdrafPlus یک نسخه پولی به همراه تعدادی add-on نیز دارد که کارهایی مثل جستجو در دیتابیس و تغییرات در آن، پشتیبانی از چند سایته(multisite) و … را ارائه می‌دهد. علاوه بر این با داشتن نسخه پولی شما برای دریافت پشتیبانی افزونه دارای اولویت هستید.

به طور خلاصه می‌توان گفت:

UpdraftPlus یکی از محبوب ترین افزونه های بکاپ گیری وردپرس است که بالای 2 میلیون نصب فعال دارد و نمره میانگین 4.9 از 5 را کاربران دریافت کرده است.در حالی که نسخه رایگان این افزونه ویژگی های فراوانی دارد اما با ارتقاء به نسخه پولی می‌توانید تمام امکانات قدرتمند این افزونه را داشته باشید.

2 . VaultPress(Jetpack Backups)

vaultpress

این افزونه توسط تیم Automattic  توسعه داده شده است. در ابتدا VaultPress  به صورت یک افزونه مستقل ارائه شد اما اکنون بخشی از سایر محصولات Automattic با نام JetPack است. شما باید عضویت JetPack را داشته باشید تا بتوانید از این افزونه استفاده کنید. برای عضویت، پلن های متفاوت با قیمت ها و ویژگی های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید بسته به نیاز از آن ها استفاده کنید.

بک آپ های اتوماتیک ماهیانه VaultPress از قیمت 3.5 دلار ماهانه شروع می‌شود، همچنین شما می‌توانید به راحتی با چند کلیک ساده بک آپ بگیرید و آن را بازیابی کنید.

بهترین و کامل ترین پلن Jetpack جستجو های امنیتی و تعداد زیادی ویژگی های مفید را ارائه می‌کند.

 این افزونه تعدادی نکته منفی دارد:

ابتدا اینکه، در صورتی که شما می‌خواهید برای چندین سایت وردپرسی از این افزونه استفاده کنید، بسیار پر هزینه خواهد بود زیرا باید برای هر سایت هزینه جداگانه پرداخت کنید.

به علاوه برای نصب افزونه روی سایت تان باید ابتدا در JetPack عضو شوید ، یک اکانت WordPress.com دریافت کنید تا بتوانید افزونه را نصب و فعال سازی کنید.

در نهایت ، در پلن های ارزان تر، بک آپ ها تنها برای 30 روز ذخیره می‌شوند و در صورتی که تمایل داشته باشید نسخه های پشتیبان به صورت نامحدود ذخیره شوند باید ماهانه 29 دلار به ازای هر وب سایت پرداخت کنید که در مقایسه با سایر افزونه ها بسیار هزینه بر است.

 3 . BackupBuddy

BackupBuddy یکی از محبوب ترین افزونه های پولی برای بک آپ گیری وردپرس است و به وسیله بیش از نیم میلیون سایت وردپرسی مورد استفاده قرار گرفته است.این افزونه به شما اجازه می‌دهد به سادگی ، بک آپ های روزانه هفتگی و ماهانه از سایت خود تهیه کنید.

backupbuddy

با استفاده از BackupBuddy  می‌توانید به صورت اتوماتیک نسخه های پشتیبان خود را در سرویس های ذخیره سازی مثل Dropbox، Amazon ، S3 ، Rackspace Cloud، FTP، Stash(سرویس ذخیره سازی ابری خود افزونه) و یا حتی روی ایمیل تان، ذخیره کنید.

در صورتی که از Stash استفاده کنید ، می‌توانید به راحتی به غیر از زمان بندی های انجام شده، هر زمان که تمایل داشتید از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مهم ترین مزیتی که استفاده از BackupBuddy دارد این است که ، نیاز به عضویت و پرداخت حق عضویت ماهانه ندارید و هزینه را هنگام خرید افزونه پرداخت خواهید کرد.

علاوه بر این با خرید افزونه به فروم های پشتیبانی افزونه، آپدیت های منظم، و 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی Stash برای ذخیره نسخه های پشتیبان تان دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین ویژگی iThemes Sync این افزونه این اجازه را به شما می‌دهد که تا 10 سایت وردپرسی را از طریق یک داشبورد مدیریت کنید.

با استفاده از BackupBuddy می‌توانید سایت های خود را به هاست جدید منتقل کنید،یک سایت دیگر شبیه سایت خودتان ایجاد کنید، و همچنین نسخه های قبلی سایت های خود را بازیابی کنید.

به طور خلاصه می‌توان گفت:

این افزونه یکی از راه های مقرون به صرفه برای بک آپ گیری سایت وردپرسی است و امکانات کاملی که برای تهیه بک آپ و بازیابی آن مورد نیاز شماست را در اختیارتان قرار می‌دهد.

4 . BoldGrid Backup

BoldGrid Backup یک افزونه بک آپ گیری اتوماتیک وردپرس است که توسط BoldGrid توسعه شده است.

boldgridbackups

این افزونه به شما اجازه می‌دهد، به سادگی از سایت خود نسخه پشتیبان بگیرید، در صورتی که مشکلی برای سایتتان پیش آمد آن را بازیابی کنید و همچنین زمانی که قصد دارید هاست خود را عوض کنید برای انتقال سایت از این افزونه استفاده کنید. شما می‌توانید مشخص کنید که به صورت اتوماتیک از سایت شما بک آپ گرفته شود یا به صورت دستی با تنها یک کلیک این کار را انجام دهید.

BoldGrid Backup یک ویژگی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی در حین به روز رسانی دارد. در این ویژگی ، پیش از انجام به روز رسانی سایت ، به صورت اتوماتیک یک بک آپ از سایت تهیه می‌شود و در صورتی که به هر دلیلی به روز رسانی موفقیت آمیز نبود سایت را به نسخه پیش از به روز رسانی باز می‌گرداند.‌این یک ویژگی بسیار خوب برای جلوگیری از خطاهایی است که در حین به روز رسانی رخ می‌دهند.

با استفاده از این افزونه شما می‌توانید تا 10 نسخه پشتیبان را در سایت خود و نسخه های بیشتر را روی فضاهای ذخیره سازی مثل Amazon S3 ، FTP یا SFTP ذخیره کنید.

قیمت (در سایت رسمی افزونه): سالانه 60 دلار

به طور خلاصه میتوان گفت:

BoldGrid Backup یک افزونه بک آپ گیری ساده برای وردپرس است که می‌توانید برای تهیه نسخه های پشتیبان از وب سایت خود از آن استفاده کنید .مزیت استفاده از این افزونه، ابزارهای قدرتمندی است که زمانی که این آن را خریداری کنید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

5 . BlogVault

BlogVault یکی دیگر از سرویس های بک آپ گیری وردپرس است که از محبوبیت خوبی برخوردار است.این سرویس صرفا یک افزونه وردپرس نیست و نسخه های پشتیبان سایت شما را به صورت مستقل روی سرور های BlogVault ذخیره می‌کند و به همین دلیل باری که روی سرور شما می‌دهد صفر است.

blogvault

BlogVault روزانه از وب سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید به صورت نامحدود هر زمان که نیاز داشتید از وب سایت خود بک آپ تهیه کنید.این سرویس کمترین بار روی سرور شما و بهترین بازدهی را دارد.

علاوه بر بک آپ، این سرویس به شما کمک می‌کند به سادگی وب سایت خود را بازیابی کنید. شما میتوانید تا 90 روز نسخه های پشتیبان خود را ذخیره کنید و در صورتی که مشکلی برای سایتتان به وجود آمد به سادگی آن را بازیابی کنید.

همچنین این سرویس ویژگی دارد که به وسیله آن می‌توانید وب سایت خود را تست کنید، و به علاوه این امکان را به شما می‌دهد که به سادگی سایت خود را از یک هاست به هاست دیگر منتقل کنید.

این سرویس به نسبت سایر سرویس های بکاپ گیری وردپرس گران تر است و برای یک سایت باید سالانه 89 دلار هزینه پرداخت کنید.

6 . BackWPup

BackWPup یک افزونه بکاپ گیری وردپرس است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت خود تهیه کنید و آن را روی فضاهای ذخیره سازی ابری مانند Dropbox ،Amazon S3 ، Rackspace ، FTP ، ایمیل یا کامپیوتر خود ذخیره کنید.

backwpup

استفاده از این افزونه بسیار ساده است و به شما اجازه می‌دهد بر اساس اینکه وب سایت تان را چند وقت یک بار به روز رسانی می‌کنید برای بک آپ گیری اتوماتیک برنامه ریزی کنید.

بازیابی سایت وردپرسی با استفاده از بک آپ های تهیه شده نیز بسیار ساده است.نسخه پولی BackWPup ویژگی هایی مثل قرار گرفتن در اولویت برای پشتیبانی، توانایی ذخیره سازی بک آپ در Google Drive و … را در کنار ویژگی های افزونه رایگان دارا است.

به طور خلاصه می‌توان گفت:

BackWPup توسط بیش از 600 هزار سایت وردپرسی استفاده می‌شود و یک جایگزین مناسب برای سایر افزونه هایی است که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.نسخه پولی و حرفه ای آن امکانات قدرتمند تری مثل بازیابی ساده و سریع سایت از طریق بک اند را به کاربران ارائه می‌کند.

7. Duplicator

duplicator wordpress plugin

همانطور که از نام این افزونه مشخص است ، Duplicator یک افزونه بسیار محبوب برای انتقال یک سایت وردپرسی است. علاوه بر این امکان بک آپ گیری سایت را هم به کاربران می‌دهد.

این افزونه امکان زمان‌بندی برای انجام بک آپ های اتوماتیک را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، بنابراین برای حالتی که می‌خواهید به صورت منظم از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ایده آل نیست.

سخن پایانی:

هر کدام از افزونه های بکاپ گیری وردپرسی که به آن ها اشاره کردیم مزایا و معایبی دارند اما با استفاده از تمام آن ها می‌توانید یک نسخه پشتیبان کامل از سایت و دیتابیس خود داشته باشید.

به طور کلی میتوان گفت UpdraftPlus می‌تواند انتخاب مناسبی از بین افزونه های فوق باشد.این افزونه از ابزارهای قدرتمندی مثل رمز گذاری بک آپ، انتقال بک آپ رمزگذاری شده و … نیز استفاده می‌کند.

توصیه پالت به شما این است که از هرکدام از این افزونه ها که استفاده می‌کنید، بک آپ های سایت خود را در سروری که سایت تان قرار دارد ذخیره نکنید.

با این کار شما تمام تخم مرغ های خود را داخل یک سبد قرار می‌دهید! درصورتی که سخت افزار سرور شما دچار مشکل شود، یا در بدترین حالت هک شود، شما هیچ نسخه پشتیبانی ندارید تا بتوانید سایت خود را بازیابی کنید.

پیشنهاد ما این است که بک آپ های سایت خود را در سرویس های ذخیره سازی مثل Dropbox ، Google Drive و … ذخیره کنید.

امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع اصلی نوشته:

Wpbeginner

 

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید