برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

نصب افزونه وردپرس

صفحه افزونه های وردپرس
در این نوشته بخوانید

افزونه های وردپرس از مهم ترین بخش های این سیستم مدیریت محتوا هستند. در این نوشته روش های مختلفی که برای نصب افزونه وردپرس وجود دارد را مرحله به مرحله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه وردپرس (پلاگین وردپرس) نرم افزار کوچکی است که روی وردپرس نصب می‌شود و امکاناتی را به آن اضافه می کند.این امکانات می‌توانند جدید باشند یا بهبودی برای امکانات فعلی که روی وردپرس وجود دارند.

افزونه های وردپرس با زبان PHP برنامه نویسی شده اند و با وردپرس تعامل دارند.

به طور کلی راه اندازی و نگهداری سایت وردپرسی بدون استفاده از حداقل چند افزونه ممکن نیست، وردپرس یک بستر کلی برای ایجاد وب سایت هایی در حوزه های متفاوت است و برای سفارشی سازی آن مطابق نیاز وب سایت ، لازم است از افزونه های متفاوتی استفاده کنیم . این افزونه ها می‌توانند پیش از این توسعه داده شده باشند یا کاربران بسته به نیاز خود افزونه جدید توسعه دهند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گونه ای است که تقریبا برای اضافه کردن هر ویژگی به وب سایت ، یا ارتقا عملکرد هر ویژگی موجود،  افزونه ای موجود است.این افزونه ها بدون حتی یک خط کد نویسی امکانات را برای شما فراهم می‌کنند.(البته همواره برای بهبود عملکرد و سفارشی سازی فعالیت های آن‌ها نیاز به کد نویسی خواهید داشت)

روش های نصب افزونه وردپرس

هزاران افزونه وردپرس به صورت رایگان در مخزن وردپرس قرار دارند که قابل دانلود و استفاده کردن هستند.پس از انتخاب افزونه وردپرس،برای نصب افزونه آن سه روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

1 . نصب افزونه وردپرس به صورت مستقیم با استفاده از پیشخوان:

ساده ترین روش برای نصب افزونه وردپرس این روش است.در صورتی که افزونه ی مد نظر شما به صورت رایگان در مخزن پلاگین های وردپرس وجود دارد،بهترین روش این است که از طریق پیشخوان وردپرس به این شیوه عمل کنید:

نصب افزونه وردپرس مرحله 1
ورود به صفحه نصب افزونه وردپرس

ابتدا از قسمت افزونه ها-> افزودن ، وارد صفحه نصب افزونه ها می‌شویم.

نصب افزونه وردپرس مرحله 2
پیدا کردن افزونه مورد نظر و نصب آن

سپس نام افزونه مورد نظر را در قسمت جستجو وارد می‌کنیم.وردپرس ابتدا افزونه هایی که با آن نام موجود هستند را به شما نمایش خواهد داد،علاوه بر این در رده های بعدی افزونه هایی که عملکردی مشابه به پلاگین مد نظر شما دارند را نمایش خواهد داد.

برای نصب افزونه روی گزینه “هم اکنون نصب کن ” کلیک می‌کنیم.

نصب افزونه وردپرس مرحله 3
فعال سازی افزونه پس از نصب

در صورتی که تمایل داشته باشید از امکانات افزونه استفاده کنید باید آن را فعال سازی کنید.می‌توانید بلافاصله پس از نصب افزونه با زدن روی دکمه فعال سازی آن را فعال کنید، یا پس از آن با مراجعه به صفحه ی افزونه ها در پیشخوان وردپرس آن را فعال کنید.

نصب افزونه وردپرس مرحله 4
فعال سازی افزونه از طریق صفحه ی افزونه ها

2 . بارگذاری افزونه ها در صفحه افزونه های وردپرس

شما می‌توانید با بارگذاری افزونه ها نیز آن‌ها را نصب و فعال سازی کنید.گاهی برخی افزونه ها در مخزن وردپرس موجود نیستند، یا قبلا آن ها را از مخزن وردپرس دانلود کرده ایم.برای نصب افزونه وردپرس با این روش به شکل زیر اقدام می کنیم:

نصب افزونه وردپرس مرحله 4
انتخاب بارگذاری افزونه در صفحه نصب افزونه وردپرس

پس از ورود به نصب افزونه ها گزینه “بارگذاری افزونه” را انتخاب می‌کنیم.

نصب افزونه وردپرس مرحله 6
بارگذاری و نصب افزونه

در این قسمت فایل .zip مربوط به پلاگین وردپرس را بارگذاری می‌کنیم و دکمه نصب افزونه را می‌زنیم.

نصب افزونه وردپرس مرحله 7
پیغام وردپرس پس از نصب موفقیت آمیز افزونه

زمانی که نصب افزونه موفقیت آمیز باشد صفحه ای مشابه بالا خواهید دید.درصورتی که تمایل به فعال سازی افزونه داشته باشید می‌توانید با زدن فعال سازی افزونه آن را فعال کنید.

3 . نصب از طریق آپلود در File Manager سی پنل

روش دیگر برای نصب افزونه وردپرس از طریق File Manager هاست است.برای این منظور وارد پوشه /wp-content/plugins می‌شویم. در این قسمت با انتخاب گزینه آپلود وارد صفحه بارگذاری فایل خواهیم شد.

نصب افزونه وردپرس مرحله 8
انتخاب آپلود فایل در مدیر فایل

در این صفحه فایل نصبی افزونه مورد نظر را بارگذاری می‌کنیم.

بارگذاری فایل افزونه در سرور

پس از بارگذاری افزونه در صورتی که فایل نصبی به صورت فشرده بارگذاری شده باشد(.zip  و… )باید آن را از حالت فشرده خارج کنیم.

حال افزونه شما آماده فعال سازی است و می‌توانید از طریق پیشخوان وردپرس و صفحه ی افزونه های نصب شده آن را فعال سازی کنید.

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید