برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

وردپرس 5 منتشر شد! +ویدیو

وردپرس 5
در این نوشته بخوانید

برای همه کسانی که با یک نرم افزار خاص کار می‌کنند،انتشار نسخه جدید میتواند دو نوع چالش را به دنبال داشته باشد.عده ای از مواجهه با تغییرات احتمالی نسخه جدید بیم دارند و عده ای بی صبرانه منتظر امتحان کردن ویژگی های جدید نرم افزار هستند.

نسخه جدید سیستم مدیریت محتوای وردپرس جمعه 7 دسامبر (16آذر) با یک تفاوت چشم گیر نسبت به آپدیت های قبلی منتشر شد: گوتنبرگ! (Gutenberg)

ویرایشگر متن گوتنبرگ

گوتنبرگ یک ویرایشگر block-base (بلاک محور) است که در وردپرس 5 جایگزین ویرایشگر متن قدیمی شده است و تجربه ی متفاوتی از ویرایش پست ها و صفحات را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در ویرایشگر کلاسیک وردپرس محدودیت هایی برای ساختن پست ها و صفحات کابر پسند وجود داشت که کاربران برای اضافه کردن بخش های مختلفی مثل عکس، ویدیو، کدهای کوتاه و … باید روش های مختلفی را به کار می‌بردند و در برخی موارد وادار به استفاده از افزونه های صفحه ساز می‌شدند.

توسعه دهندگان وردپرس با انتشار نسخه جدید تا حدودی سعی در برطرف کردن این نقص داشته اند.در گوتنبرگ هر بخشی از یک پست یا صفحه به صورت یک بلاک در نظر گرفته شده که اضافه کردن و ویرایش هرکدام را ساده تر ساخته است. با وجود اینکه گوتنبرگ برای رقابت با  افزونه های صفحه ساز ارائه نشده ولی پیش بینی می‌شود،در آینده اقبال کاربران به آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید : مقایسه گوتنبرگ با افزونه های صفحه ساز معرفی کامل صفحه ساز المنتور

بهبود سفارشی سازی پوسته ها

بهبود ویرایشگر وردپرس صرفا به ویرایشگر پست و صفحات محدود نشده و صفحه سفارشی سازی پوسته ها نیز شکل بهتر و ساده تری به خود گرفته است. پیش از این در برخی موارد برای سفارشی سازی پوسته ها نیاز به اندکی دانش برنامه نویسی بود که نسخه جدید این کار را بدون کد نویسی برای کاربران ساده کرده است.

اضافه شدن تم 2019

علاوه بر موارد فوق تم پیش فرض دو هزار و نوزده هم به مخزن وردپرس اضافه شده که کاملا سازگار با ویرایشگر گوتنبرگ است.

بهبود کیفیت REST API

به غیر از تغییراتی که در ویرایشگر وردپرس رخ داده است، در Rest API وردپرس نیز بهبودهایی داده شده است.Rest API سیستمی است که توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند داده هایی از سایت دریافت یا به آن ارسال کنند( به طور مثال از این سیستم در توسعه برنامه های موبایلی که به وب سایت متصل هستند مثل برنامه های سایت های فروشگاهی استفاده می‌شود). در وردپرس 5 این سیستم بهبود هایی داشته و کار با آن برای توسعه دهندگان ساده تر شده است.

برای آشنایی بیشتر با نسخه جدید وردپرس و Gutenberg ویدیو زیر رااز Morten Rand Hendriksen از گروه آموزشی لیندا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید