برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

مقایسه کامل نوشته و برگه وردپرس

تفاوت برگه و نوشته وردپرس
در این نوشته بخوانید

به صورت پیش فرض ، دو نوع محتوا در وردپرس وجود دارد ، نوشته ها و برگه ها (صفحات) . معمولا کاربران تازه کار وردپرس برای درک تفاوت بین این دو نوع محتوا دچار سردرگمی می شوند.شاید به عنوان یک فرد تازه کار برای شما هم سوال باشد که تفاوت بین این دو نوع محتوا چیست؟ با توجه به اینکه پست ها و صفحات هم در پیشخوان وردپرس و هم در وب سایت کاملا شبیه هم به نظر می‌رسند!

در ادامه این نوشته به این سوالات پاسخ خواهیم داد:

چرا نیاز به هر دوی این محتوا ها داریم؟ چه زمانی باید از پست ها استفاده کنیم ؟ چه زمانی باید از صفحات استفاده کنیم؟

و در ادامه تفاوت هایی که بین پست ها و صفحات در وردپرس است را با هم بررسی می کنیم.

ماهیت پست های وردپرس چیست؟

پست ها ، محتویات وبلاگ سایت هستند که بر اساس زمان انتشار مرتب شده اند (پست های جدید تر در ابتدای لیست قرار می‌گیرند. ) و در صفحه وبلاگ (blog) قابل مشاهده اند.

در صورتی که از وردپرس به عنوان وبلاگی برای انتشار محتوا استفاده می‌کنید ، پست ها عمده ی محتوای وب سایت شما را تشکیل خواهند داد.

شما می‌توانید برای قرار دادن پست جدید یا ویرایش پست های وردپرس خود از طریق منو “نوشته ها” در وردپرس اقدام کنید. برای اینکار از منو نوشته ها ، افزودن نوشته را انتخاب کنید. به شکل زیر:

افزودن نوشته جدید وردپرس

نوشته های وردپرس بر اساس زمان انتشار مرتب می شوند و  پست های قدیمی تر بر اساس ماه و سال انتشارشان بایگانی خواهند شد.

هرچقدر که پست ها قدیمی تر می‌شوند یافتن آن ها برای کاربران دشوار تر خواهد شد . شما این امکان را دارید که پست ها را بر اساس دسته بندی و تگ ها دسته بندی و سازماندهی کنید.

دسته تگ وردپرس

به این دلیل که پست های وردپرس بر اساس زمان و تاریخ انتشار منتشر می‌شوند در فید RSS نگهداری می‌شوند و کاربران این امکان را دارند که هر زمان که پستی منتشر شد از طرق RSS آگاه شوند.

به واسطه ی طبیعتی که پست ها دارند ، برای انتشار در شبکه های اجتماعی بسیار مناسب و مفید هستند . شما می توانید با استفاده از یکی از افزونه هایی که برای انتشار پست های وردپرس در شبکه های اجتماعی هستند ، نوشته های خود را در توئیتر ، فیسبوک  ، لینکداین و … منتشر کنید.

پست ها کاربران را تشویق به گفتگو با شما خواهند کرد . به صورت پیش فرض ، سیستم کامنت گذاری کاربران در وردپرس فعال است ، و آن ها می‌توانند برای هر پست نظرات خود را بیان کنند.

تنظیمات گفت و گو

با رفتن به قسمت تنظیمات -> گفتگو می‌توانید تنظیمات مربوط به کامنت پست ها را انجام دهید.

نوشته های وردپرس معمولا حاوی نام نویسنده ، و تاریخ انتشار (به روز رسانی ) هستند.

بهترین مثال برای پست وردپرسی ، همین مقاله “تفاوت نوشته و برگه وردپرس  ” است که شما مشغول مطالعه آن هستید . شما می توانید دسته بندی مربوط به پست  و نویسنده آن را در ابتدای نوشته ، و تاریخ انتشار را در انتهای همین مقاله مشاهده نمایید. در انتها و پس از اتمام محتوای اصلی مقاله ، بخش کامنت ( نظرات کاربران ) وجود دارد .

حال که مفهوم پست های وردپرس را بررسی کردیم ، بیایید نگاهی به برگه های وردپرس و تفاوتی که با پست های وردپرس دارند داشته باشیم .

صفحه  وردپرس (برگه وردپرس) چیست؟

صفحات وردپرس شامل محتویات استاتیک و غیر پویا مثل صفحه درباره ما ، صفحه سیاست حریم خصوصی ، صفحه ارتباط با ما و… هستند. با وجود اینکه تاریخ انتشار صفحات در پایگاه داده وردپرس ذخیره می‌شود ، اما صفحات محتویاتی بدون وابستگی به زمان هستند .

به طور مثال ، محتویات صفحه درباره ما سایت شما هیچگاه منقضی نخواهند شد . ممکن است شما ، تغییراتی در این برگه اعمال و آن را به روز رسانی کنید ، اما هیچگاه یک صفحه درباره ما سال 97 ، و صفحه درباره ما سال 98 نخواهید داشت . به خاطر عدم وابستگی صفحات وردپرس به تاریخ به صورت پیش فرض در RSS قرار داده نمی‌شوند.

برای افزودن و ویرایش صفحات وردپرس ، می‌توانید از پیشخوان وردپرس ، از طریق منو برگه اقدام کنید.

افزودن برگه جدید وردپرس

برگه های وردپرس ، به صورت پیش فرض امکان کامنت گذاری توسط کاربران را ندارند . به طور مثال شما نیازی ندارید که کاربران در انتهای صفحه حریم خصوصی یا درباره ما شما نظر ارسال کنند . امکان فعال کردن این گزینه برای صفحات وردپرس هم وجود دارد ، اما به صورت پیش فرض این امکان غیر فعال است .

تنظیمات گفت و گو صفحه وردپرس

بر خلاف پست ها ، برگه های وردپرس ساختار سلسله مراتبی دارند . شما می‌توانید به سادگی برای هر صفحه زیر برگه یا برگه فرزند ایجاد کنید . برای تبدیل یک برگه به فرزند برگه ای دیگر ، کافی است از قسمت ویژگی های صفحه ، برگه مادر را انتخاب کنید .

مادر برگه وردپرس

وردپرس به صورت پیش فرض این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است که ، قالب سفارشی سازی شده صفحه (page template custom) را با استفاده از قالب (Theme) خود توسعه دهند. این امکان به توسعه دهندگان کمک می‌کند ظاهر صفحات خود را در صورت نیازشان تغییر دهند.

در بیشتر قالب های وردپرس ، پست ها و برگه ها ظاهری مشابه هم دارند . اما زمانی که شما برای طراحی صفحه ی فرود یا صفحه گالری خود از برگه های وردپرس استفاده می کنید ، قالب های سفارشی سازی شده صفحات بسیار کارآمد خواهند بود .

پست ها در مقابل برگه های وردپرس ( تفاوت های اساسی و اصلی)

به طور خلاصه ، موارد زیر تفاوت های اساسی و اصلی بین نوشته ها و برگه های وردپرس هستند :

پست ها  بر اساس زمان انتشار مرتبط می شود در حالی که برگه ها بدون وابستگی زمانی هستند.

پست ها محلی برای تعامل کاربران و اشتراک در شبکه های اجتماعی هستند در حالی که برگه ها این‌گونه نیستند.

نوشته ها بر اساس دسته بندی ها و تگ ها سازمان دهی می‌شوند این در حالی است که صفحات ساختاری سلسله مراتبی دارند و می‌توانند بر اساس والد و فرزند مرتبط شوند.

نوشته ها در فید RSS قرار داده می‌شوند در حالی که نوشته ها اینگونه نیستند.

پست ها نویسنده و تاریخ انتشار دارند در حالی که برگه ها اینگونه نیستند.

تفاوت های لیست شده در بالا موراد استثنایی هم دارد . شما ممکن است از افزونه هایی استفاده کنید تا عملکرد هریک از این دو را تغییر دهید و مواردی را به آن ها اضافه کنید .

با وجود تفاوت های فوق ، شباهت هایی نیز بین برگه ها و پست های وردپرس وجود دارد . اولین مورد این است که هردوی آن ها برای انتشار محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید متن ، عکس ، فرم و … را به هردوی آن ها اضافه کنید و به علاوه به هر کدام از آن ها تصویر شاخص نسبت دهید.

شما می‌توانید بدون استفاده از پست ها یا ویژگی وبلاگ وردپرس سایت های مد نظرتان را توسعه دهید . علاوه بر این می‌توانید با استفاده از صفحات وردپرس سایت خود را توسعه دهید و یک بخش بلاگ مجزا نیز برای انتشار اخبار و مقالات خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید