برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس

تنظیمات پیوندهای یکتا وردپرس
در این نوشته بخوانید

انتخاب آدرس URL (پیوند یکتا) مناسب یکی از مهم ترین اصول در سئو سایت است . زمانی که طراحی وب سایت شما در حال انجام است، باید با انتخاب استراتژی مناسب اقدام به ایجاد صفحات و آدرس URL آن ها کنید . تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس ، جایی است که شما را در انجام این مورد یاری می‌کند.

در این نوشته ضمن بررسی نکاتی پیرامون انتخاب آدرس URL مناسب برای صفحات تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نکاتی پیرامون انتخاب ساختار مناسب برای پیوندهای یکتا (Permanent Links)

یکی از اصول مهم در سئو ، انتخاب آدرس URL مناسب برای صفحات است . در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که باید در انتخاب آدرس URL صفحات مدنظر داشته باشید:

1.کوتاه بودن آدرس URL صفحات

تا حد امکان آدرس های URL کوتاه برای صفحات وب سایت خود استفاده کنید. طبق تحقیقی که Brian Dean در سایت Backlinko منتشر کرده است ، لینک هایی که آدرس های کوتاه تری دارند می‌توانند رتبه های بهتری در گوگل کسب کنند.

رابطه طول آدرس URL با جایگاه سایت در گوگل

2.با معنا بودن پیوند یکتا

از دیگر مواردی که اهمیت بسیار فراوانی دارد انتخاب با معنا و مفهموم آدرس صفحات است. این کار هم به کاربران هم به موتور جستجو کمک خواهد کرد که با دیدن آدرس صفحه متوجه شوند چه محتوایی داخل صفحه قرار داده شده است.

پس برای صفحه ای که مطالبی در زمینه سئو سایت دارد ، به جای استفاده از آدرسی شبیه به site.com/p=123 از آدرس site.com/seo استفاده کنید.

 

3.استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL

از دیگر نکاتی که  در سئو داخلی صفحات دارای اهمیت است ، قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات است. به طور مثال اگر صفحه ای درباره وردپرس نوشته شده است ، میتواند آدرسی مشابه site.com/wordpress داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی محتوا در پیوند یکتای سایت تاثیر مناسبی در بهبود سئو سایت خواهد داشت.

4.فارسی یا انگلیسی بودن لینک ها

یکی از سوالاتی که همواره برای کاربران مورد سوال بوده است انتخاب آدرس های URL فارسی یا انگلیسی است.

به طور کلی از نظر سئو سایت انتخاب آدرس های فارسی مناسب تر است ، زیرا کاربران شما کلمات را فارسی در موتور جستجو سرچ می‌کنند ، اما آدرس های انگلیسی ظاهر شکیل تری دارند ، یعنی زمانی که آدرس را از مرورگر خود کپی می‌کنید لینک ها تمیز تر و زیباتر هستند ، به نمونه زیر توجه فرمایید:

آدرس انگلیسی: https://palette-webdesign.ir/hootsuite

آدرس فارسی:  https://palette-webdesign.ir/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%da%af%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/

به طور کلی انتخاب آدرس فارسی یا انگلیسی به انتخاب خود شما بستگی دارد. شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را به شکل فارسی یا معادل انگلیسی آنها را در آدرس صفحات خود قرار دهید.

تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس

در ادامه تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مسیر منو پیوندهای یکتا وردپرس

در وردپرس تنظیمات مربوط به پیوندهای یکتا در قسمت تنظیمات ← پیوندهای یکتا قابل دسترس است.

صفحه تنظیمات پیوندهای یکتا در وردپرس

ساده

در این نوع ، آدرس صفحات با استفاده از شماره صفحات مشخص خواهد شد . انتخاب این نوع از پیوندهای یکتا برای سئو سایت مناسب نیست ، چون همانطور که پیش از این اشاره شد ، درک درستی از محتوای صفحه به موتور جستجو نخواهد داد.

روز نام

این ساختار مناسب سایت های خبری است که تاریخ نوشته دارای اهمیت است . در این حالت تاریخ نوشته (روز ، ماه ، سال ) و نام نوشته نمایش داده خواهد شد.

ماه و نام

در این ساختار تاریخ نوشته (ماه و سال ) به همراه نام نوشته نمایش داده خواهد شد.

به طور کلی انتخاب این دو نوع پیوند یکتا (روز نام ، ماه و نام) توصیه نمی‌شود ،به دو دلیل :

  1. آدرس صفحات را طولانی تر خواهد کرد و هدف ما هرچه کوتاه تر کردن آدرس URL صفحات است.
  2. به روز بودن محتوا یکی از فاکتور هایی هست که برای کاربران دارای اهمیت است . زمانی که در آدرس URL شما تاریخ 2 سال پیش نوشته شده باشد ، حتی اگر محتوای شما به روز باشد برای کاربران مطلوب نیست و ممکن است آن‌ها محتوای شما را قدیمی تلقی کنند.

عددی

در این حالت پیوند یکتا به صورت عددی نمایش داده خواهد شد.

نام نوشته

در این حالت نام نوشته در آدرس URL سایت نمایش داده خواهد شد . از دید سئو سایت این گزینه بهترین انتخاب برای پیوندهای یکتای سایت است.

ساختار دلخواه

در این حالت آدرس URL به شکل دلخواه قابل تعیین است . نوشته های دلخواه ، نام نویسنده ، دسته بندی نوشته ، نام نوشته ، آی دی نوشته ، سال ، ماه ، روز ، ساعت ، دقیقه ، ثانیه از مواردی هست که میتوان در این قسمت قرار داد.

 

تنظیمات دسته بندی ها و تگ ها (اختیاری)

تنظیمات پیوند یکتا برای دسته بندی وردپرس

در این قسمت میتوانید ساختار پیوندهای یکتا دسته بندی ها و تگ های وردپرس را مشخص کنید. به صورت پیش فرض دسته بندی ها به شکل site.com/category/category-name نمایش داده می‌شوند که می‌توانید مثلا به شکل site.com/topics/category-name آن را تغییر دهید.

ویدیو

 

 

 

جمع بندی

با توجه به موارد مطرح شده ، پیشنهاد ما به شما این است که ساختار پیوند یکتای خود را روی نام نوشته قرار دهید و آن را در طول زمان تغییر ندهید.

در صورتی که پس از گذشت مدت زمانی قصد تغییر ساختار پیوند یکتای خود را داشته باشید ، برای حفظ و رعایت اصول سئو سایت ، باید تمام آدرس های قدیمی را به آدرس جدید ریدایرکت (از نوع 301) کنید.

بیشتر بخوانید

2 دیدگاه دربارهٔ «تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس»

  1. سلام
    خیلی ممنون بابت مطالب خوب سایت.
    با توجه به توضیحات لینک زیر تنظیمات پیوند یکتا را /%category%/%postname%/ قرار دادم ولی فقط زیر دسته اصلی نمایش داده می شود نباید تمامی زیر دسته ها در Url به نمایش در می آید؟
    https://palette-webdesign.ir/تنظیمات-پیوند-یکتا-وردپرس/

    1. گروه طراحی سایت پالت

      سلام .. وقت بخیر .. از لطف شما ممنونم
      منظورتون اینه که سلسه مراتب دسته بندی ها توی لینک نمایش داده بشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید