برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

نصب Xampp روی ویندوز 10

Xampp برای نصب سایت روی لوکال هاست
در این نوشته بخوانید

در این نوشته ضمن معرفی نرم افزار Xampp ، آموزش نصب آن روی ویندوز را ارائه خواهیم کرد.

Xampp چیست؟

Xampp یک نرم افزار وب سرور است که به صورت رایگان در اختیار برنامه نویسان و طراحان صفحات وب قرار گرفته است. با نصب xampp روی کامپیوتر شخصی و استفاده از آن می‌توان برنامه های وب را با استفاده از Apache ، MariaDB ، PHP  و PERL نصب و راه اندازی کرد.

با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید یک نسخه از وب سایت مد نظر خود را روی کامپیوتر شخصی تان راه اندازی کنید و از این طریق در بخش های مختلف تغییراتی اعمال کنید ، بدون آنکه نگران از دست رفتن اطلاعات مهم یا به وجود آمدن تغییرات ناخواسته باشید.

این وب سرور ، به طور خاص ، محیطی که برای راه اندازی یک وب سایت وردپرسی مورد نیاز است را شبیه سازی می‌کند ، این مورد برای کاربرانی که به تازگی قصد یادگیری این سیستم مدیریت محتوا را دارند ، یا کاربرانی که میخواهند وردپرس را توسعه دهند (توسعه افزونه ، توسعه قالب و ….) بسیار مطلوب است.

 

مراحل نصب Xampp

این نرم افزار برای نسخه های مختلف ویندوز، لینوکس و مک قابل نصب و راه اندازی است.برای دانلود Xampp  می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

بعد از باز کردن فایل نصبی مراحل نصب و راه اندازی سرور Xampp شما به این صورت خواهد بود:

نصب xampp-مرحله 1

در این مرحله با زدن دکمه Next به مرحله بعدی میرویم.

نصب xampp-مرحله 2

در این مرحله اجزای برنامه که تمایل به نصب آنها داریم را انتخاب می کنیم. (پیشنهاد ما این است که تنظیمات پیش فرض را انتخاب کنید)

نصب xampp-مرحله 3

در این مرحله محل نصب xampp را مشخص میکنیم. آدرس نصب برنامه برای استفاده از سرویس های آن در ادامه مورد نیاز است.(پیشنهاد می‌کنیم آن را در محل پیش فرض مشخص شده نصب کنید، و محل آن را به خاطر بسپارید زیرا این آدرس در ادامه برای نصب و راه اندازی وب سایت مورد نیاز شما خواهد بود)

نصب xampp-مرحله 4

 

نصب xampp-مرحله 5

در این دو مرحله با زدن Next به مرحله بعدی میرویم.

نصب xampp-مرحله 6

در اینجا Xampp شروع به نصب شدن در مسیر انتخابی می‌کند.

نصب xampp-مرحله 7

با زدن Finish نصب برنامه را کامل می‌کنیم.

نصب xampp-مرحله 8

در این مرحله زبانی که تمایل داریم در برنامه استفاده کنیم را انتخاب خواهیم کرد.

نصب xampp -مرحله 9

بعد از کامل شدن نصب Xampp  و باز کردن نرم افزار ، می‌بینیم سرویس های مختلفی توسط برنامه قابل راه اندازی و اجرا هستند که بسته به نیاز می‌توانیم آن ها را فعال کنیم.

به طور مثال ، برای نصب و راه اندازی یک سایت وردپرسی با استفاده از وب سرور Xampp نیاز داریم ماژول های Apache و MySql  را فعال کنیم:

نصب xampp-مرحله 10

حال نرم افزار Xampp روی ویندوز 10 نصب و راه اندازی شده و قابل استفاه است.

پس از این مرحله شما می‌توانید سایت وردپرس مدنظرتان را روی کامپیوتر شخصی خود راه اندازی کنید.برای مشاهده نحوه نصب وردپرس روی لوکال هاست (با استفاده از Xampp) می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید:

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

سخن پایانی

در این نوشته آموزش نصب و راه اندازی وب سرور زمپ روی ویندوز 10 را مورد بررسی قرار دادیم. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارها در این حوزه است و با توجه به ساده بودن مراحل نصب و راه اندازی از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردار است.

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید