برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

همه چیز درباره رتبه اعتماد گوگل،چگونه اعتماد گوگل را افزایش دهیم؟

TrustRank
در این نوشته بخوانید

یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو سایت و رتبه گیری بهتر در گوگل رتبه اعتماد یا TrustRank است.در این نوشته قصد داریم تمام مواردی که لازم است درباره رتبه اعتماد گوگل (Google TrustRank) بدانید را باهم بررسی کنیم:

  1. رتبه اعتماد گوگل چیست؟
  2. چگونه کار می‌کند؟
  3. (و مهم تر از همه این‌ها) چگونه می‌توان به آن دست پیدا کرد؟

رتبه اعتماد گوگل چیست؟

رتبه اعتماد گوگل به گوگل و سایر موتور های جستجو کمک می‌کند تا با اسپم در سطح وب مقابله کنند.در واقع رتبه اعتماد، نشانه های مورد اعتماد بودن یک سایت را بررسی می‌کند.این نشانه ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بررسی کنند که موارد اصلی و اساسی که در رتبه گیری سایت ها نقش دارند (مثل لینک ها و محتوا) درست و واقعی هستند یا خیر.

صفحات اسپم در سطح وب تنها با هدف گمراه کردن موتورهای جستجو ایجاد می‌شوند.این صفحات غالبا برای اهداف تجاری توسعه داده می‌شوند  و از تکنیک های متنوعی استفاده می‌کنند تا رتبه های غیر واقعی در موتورهای جستجو کسب کنند.یک نیروی انسانی به سادگی می‌تواند غیر واقعی بودن این صفحات را تشخیص دهد اما بررسی تمام صفحات وب به صورت دستی امری غیر ممکن است.برای همین نیاز به الگوریتیمی شبیه TrustRank خواهیم داشت.

با اینکه TrustRank ابتدا به وسیله یاهو و مهندسان استنفورد ایجاد شد ، اما گوگل نیز اذعان کرده که از رتبه اعتماد در الگوریتم خود استفاده می‌کند.

به طور مثال برای گوگل در این مورد یک پتنت(حق مالکلیت) آمریکا را به ثبت رسیده است، در بخشی از آن می‌خوانیم:”یک سیستم موتور جستجو که نتایج را بر اساس اعتماد (trust) رتبه بندی میکند …”

trustrank patent

گوگل اظهار نظر های رسمی شبیه به این نیز دارد:

الگوریتم PageRank  یکی از بهترین و شناخته شده ترین الگوهای اعتماد است.این مورد به لینک های یک سایت و اینکه هر کدام از این لینک ها چقدر مهم هستند توجه می‌کند.

بنابراین در صورتی که تعداد زیادی لینک با کیفیت دارید، پس اعتماد زیادی از سمت گوگل دریافت خواهید کرد.

به عبارت دیگر گوگل سایت هایی را در رتبه های  بالاتر قرار می‌دهد که مورد اعتماد باشند، و این اعتماد را در الگوریتم خود با رتبه اعتماد (TrustRank) اندازه گیری می‌کند.

اما رتبه اعتماد چگونه کار می‌کند؟

اگر به شکل خلاصه بررسی کنیم، میتوان به رتبه اعتماد به شکل یک فیلتر نگاه کرد.

در صورتی که گوگل لینک ها و محتویات صفحات شما را قابل اعتماد تشخیص دهد، از فیلتر عبور داده خواهد شد.

اما در صورتی که رتبه اعتماد شما پایین باشد، لینک ها و محتویات سایت شما غیر واقعی و نامشروع تلقی شده و بلاک خواهند شد.

نیاز به یاد آوری نیست که شما نیاز دارید گوگل سایت تان را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اطمینان بشناسد.زیرا در غیر این صورت به رتبه سایت شما در موتور جستجو لطمه وارد شده و نمی‌توانید در رتبه های بالاتری قرار بگیرید.

آیا می توانیم رتبه اعتماد را اندازه گیری کنیم؟

اگر بخواهیم کوتاه پاسخ دهیم: تا حدودی!

ماز یک ابزار اندازه گیری توسعه داده است به نام MozTrust . این ابزار بهترین ابزاری است که برای اندازه گیری TrustRank در دسترس است.فوق العاده نیست اما برای شروع ابزار مناسبی است.

زمانی که صفحه ای را با این ابزار مورد سنجش قرار می‌دهیم ، عددی بین 1 تا 10 به عنوان نتیجه در اختیارمان قرار می‌گیرد.1 به این معناست که محتویات صفحه 100 درصد اسپم هستند و نمره 10 به سایت های بسیار معتبر مثل Harvard.edu تعلق می‌گیرد.

در ادامه روش هایی را بررسی خواهیم کرد که به وسیله آن ها می‌توانید رتبه اعتماد سایت تان را افزایش دهید.

چگونه اعتماد گوگل را نسبت به خودمان افزایش دهیم؟

در ادامه مواردی را بررسی خواهیم کرد که به وسیله آن ها میتوانید اعتماد گوگل به وب سایت خود را افزایش دهید.

مرحله شماره یک: بهبود اعتماد on-page

1 . به سایت های معتبر لینک دهید

سایت های واقعی و معتبر مثل نیویورک تایمز ، چپ و راست به سایت های دیگر لینک می‌دهند!

شما نیز باید همین کار را انجام دهید. لینک دادن به سایر سایت ها پایه و اساس سئو on-page است.علاوه بر این بررسی ها نشان داده است که لینک هایی که به خارج سایت اشاره دارند از عواملی هستند که در سئو سایت تاثیر دارند.

بنابر این سعی کنید به سایت هایی که دامنه .edu و .gov دارند و  سایت های معتبر بیشتر لینک دهید.

2 . سعی کنید نرخ پرش سایت خود را پایین بیاورید

یکی از مواردی که در رتبه اعتماد گوگل مهم است، نرخ پرش یا همان Bounce Rate است.گوگل نرخ پرش بالای یک سایت را اینگونه تفسیر می‌کند:

در صورتی که این سایت اطلاعات مفید و قابل اعتمادی ارائه می‌کند، چرا کاربران بلافاصله پس از ورود ، آن را ترک می‌کنند؟

با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توانید آمار نرخ پرش سایت خود را بررسی کنید.تلاش کنید سایت خود را به شکلی توسعه دهید که کاربرانی که به سایت تان وارد می‌شوند را در آن نگه دارید تا از دیگر صفحات نیز دیدن کنند.

3 . به محتوای سایت خود منابع اضافه کنید

سعی کنید در انتهای مقالات و نوشته های سایت تان لیستی از منابع معتبری که در نوشته خود از آن ها استفاده را ارائه دهید. این به گوگل نشان خواهد داد که شما برای نوشتن آن محتوا به خوبی تحقیق کرده اید و بنابراین قابل اعتماد هستید.

مرحله شماره دو: شبیه برند های بزرگ رفتار کنید

این خیلی ساده است. سیگنال ها و نشانه هایی که شما را به عنوان یک برند به گوگل معرفی می‌کند بسازید.

همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل یک ماشین برای رتبه دهی سایت هاست. این ماشین هیچ‌وقت نمی‌تواند شبیه به یک انسان با دیدن بطری های نوشابه پپسی آن را به عنوان برند تشخیص دهد، بلکه به خاطر سیگنال های آنلاینی که از آن دریافت می‌کند ،این شرکت را به عنوان یک برند شناسایی کرده است.

برای اینکه شبیه برند های بزرگ رفتار کنید می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

1 . نام دامنه/سایت برند شده انتخاب کنید

قبلا تاکید می‌شد از نام های دامنه ای استفاده کنید که دقیقا با نام شرکت و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، اما پس از آپدیت EMD( Exact Match Domain ) گوگل دیگر اینگونه انتخاب ها نمی‌تواند باعث رشد شما در موتورهای جستجو شود.(در این آپدیت فیلترهایی اعمال شده است که از رتبه گیری بهتر سایت های ضعیف، صرفا به خاطر اینکه در نام دامنه خود از کلماتی که در موتور های جستجو، سرچ می‌شوند استفاده کرده اند جلوگیری کند.)

به طور مثال برای نام دامنه خود به جای استفاده از نام MostComfortableMaleThongsX.com از ComfyThongs.com. استفاده کنید.

با استفاده از نام های دامنه ی برند شده، شما این پیام را برای گوگل ارسال می‌کنید که من یک برند خاص و منحصر به فرد هستم، نه یک بازنده که با وسواس زیاد روی سئو تلاش دارد برای یک کلمه خاص رتبه بهتر بگیرد.

2 . صفحه درباره ما داشته باشید

هیچ گاه از صفحه درباره ما غفلت نکنید.

برندهای واقعی صفحات درباره مای طولانی و پرحجمی دارند که درباره کمپانی،اهداف و …. خود در آن صحبت می‌کنند.شما نیز یک صفحه درباره ما در سایت خود ایجاد کنید، و درباره خودتان، داستان شکل گیری ، اهداف و سیاست ها و هرآنچه به شما مربوط است، در آن صحبت کنید.

3 .در شبکه های اجتماعی اکانت داشته باشید و فعالیت کنید

تمام برند های بزرگ در شبکه های اجتماعی فعالیت های بسیار زیادی دارند.شبکه هایی مثل اینستاگرام ، فیسبوک، توئیتر و … از جمله آن ها هستند. حتی در صورتی که یک وب سایت کوچک دارید، شبکه های اجتماعی خود را راه اندازی کنید و در آن‌ها به فعالیت بپردازید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی سیگنال های بسیار مهمی برای گوگل ارسال خواهد کرد، مزایای استفاده از این شبکه ها عبارتند از:

  • با فعالیت یک فرد حقیقی در شبکه اجتماعی گوگل متوجه حقیقی بودن وب سایت خواهد شد و از این طریق اعتبار سایت شما افزایش خواهد یافت.
  • در بسیاری از شبکه های اجتماعی اشاره شده، می‌توانید بک لینک هایی رایگان و با ارزش به سایت خود ایجاد کنید و از این طریق رتبه خود را ارتقا بخشید.
  • محتوای این شبکه ها توسط گوگل ایندکس می‎شود(حتی اینستاگرام!)، اشاره به نام برند شما حتی بدون لینک (Linkless Mention) میتواند تاثیر شگفت انگیزی در سئو وب سایت شما داشته باشد.
  • شما می‌توانید از طریق این شبکه ها بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید و از این طریق اعتبار سایت خود را نزد گوگل بالاتر ببرید.

4 . جستجوی برند در گوگل

مردم نام برند ها را در گوگل جستجو می‌کنند.چه این برند دیجی کالا باشد چه اینستاگرام چه نام یک شخص!

در صورتی که پس از جستجوی نام برند، مشاهده کردید که لینک ها به شکل زیر به شما نمایش داده می‌شود،گوگل آن سایت را به عنوان یک برند شناسایی کرده است.

جستجوی برند دیجی کالا

5 . متن لینک هایی که به سایت شما اشاره دارد نام برند شما باشد

مردم معمولا به برند ها با استفاده از نام آن برند لینک می‌دهند.به طور مثال برند دیجی کالا لینک هایی را دریافت می‌کند که “دیجی کالا” به عنوان متن لینک (Anchor Text) نوشته شده است.

مرحله شماره 3:اطلاعات دامنه قابل اعتماد

با انجام دادن مراحل زیر می‌توانید اعتماد بیشتری را از طریق اطلاعات دامنه خود به دست بیاورید:

دامنه های خود را برای دو سال یا بیشتر به نام خود ثبت کنید: سعی کنید دامنه های خود را برای دو سال یا بیشتر به نام خود ثبت کنید، این مساله شاید بتواند در سئو سایت به شما کمک کند، پس حتما آن را امتحان کنید.

اطلاعات whois دامنه خود را عمومی (public) کنید: هیچ کدام از شرکت های بزرگ اطلاعات whois خود را خصوصی(private) نمی‌کنند.علاوه بر این آدرس های درست و واقعی را در آن قرار دهید.

اطلاعات whois خود را در صفحه تماس با ما قرار دهید: برای اینکه به گوگل نشان دهید که با صداقت رفتار می‌کنید اطلاعات whois و اطلاعات تماس خود( شماره تلفن و … ) را در صفحه تماس با ما قرار دهید.یکی دیگر از سیگنال هایی که می‌تواند به گوگل اعلام کند شما یک برند هستید، قرار دادن آدرس در سایت است، گوگل اینگونه برداشت می‌کند که شما واقعا یک محل کار دارید و شرکت هستید(حتی اگر آدرس خانه خود را در سایت قرار داده باشید)

مرحله 4: لینک های مورد اعتماد

سعی کنید از سایت های معتبر و مورد اعتماد گوگل لینک بگیرید.به طور مثال سایت هایی با پسوند دامنه .edu یا .gov سایت های معتبری هستند که رتبه اعتماد بالایی دارند.

ایده آل این است که مستقیم و بدون واسطه از چنین سایت هایی به سایت خود لینک بگیرید اما در صورتی که نمی‌توانید این کار را انجام دهید می‌توانید با واسطه از این سایت ها لینک بگیرید، به طور مثال می‌خواهیم از سایت Harvard.edu لینک بگیریم:

سایت هاروارد -> لینک به سایت A -> از سایت A به سایت خود لینک بگیریم.

البته تعداد این واسطه های می‌تواند بیشتر باشد اما هرچه تعداد واسطه ها کمتر باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

منبع اصلی مقاله:

Backlinko

 

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید