برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

مزایای داشتن وبلاگ برای وب سایت

مزایای داشتن وبلاگ برای وب سایت
در این نوشته بخوانید

با اینکه در حال حاضر حدود 4 میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند، کسب و کارهای مختلف هیچگاه فرصت بهتری از امروز برای استفاده از وبلاگ‎ها به منظور پیشبرد استراتژی‎های بازاریابی خود پیدا نکرده‎اند.

وبلاگ نویسی نه تنها باعث افزایش ترافیک وب سایت می‎شود و به تبلیغ محصولات و خدمات شما کمک می‎کند، بلکه در جلب اعتماد مخاطبان نیز نقش مهمی دارد.

در این مقاله، می‎خواهیم درباره مزایای داشتن وبلاگ برای سایت صحبت کنیم و به این موضوع بپردازیم که چگونه می‎توان با تولید محتوای مرتبط، لینک‎های بیشتری دریافت کرد و ترافیک سایت را بالا برد.

مزایای داشتن وبلاگ برای کسب و کارها

پرسشی که بسیاری از افراد پس از راه اندازی یک کسب و کار مطرح می‎کنند این است که آیا وبلاگ نویسی همچنان سودمند است؟

در یک کلمه پاسخ این پرسش «بله» است و اما دلایل ما برای این پاسخ، به این شرح است:

1.ترافیک وب سایت شما را افزایش میدهد.

به طورکلی مخاطبان با استفاده از روش‎های زیر به وب سایت شما دست می‎یابند:

نام سایت شما را در مرورگر تایپ کرده و آن را به راحتی پیدا می‌کنند، ولی تنها مخاطبانی می‎توانند این کار را انجام دهند که از قبل شما را بشناسند، بنابراین در واقع ترافیک سایت شما افزایش پیدا نمی‎کند بلکه فقط مخاطبان قدیمی به آن سر می‎زنند.

هم چنین می‎توانید از طریق ارسال ایمیل تبلیغاتی به افراد مختلف، سعی کنید ترافیک سایت خود را افزایش دهید ولی این کار مستلزم این است که کسانی که ایمیل شما را دریافت می‎کنند، آن را باز کنند و روی لینک سایت شما که در ایمیل وجود دارد کلیک کنند و وارد سایت شوند. البته ارسال ایمیل هزینه‎بر است و از نظر قانونی هم مشکلاتی دارد.

استفاده از تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت، اقدامی است قانونی و متداول؛ ولی نیاز به صرف هزینه گزاف دارد و تنها تا زمانی که هزینه‎های آن را پرداخت کنید، تبلیغات برای شما انجام می‎شود.

با این اوصاف، شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که پس چگونه می‎توان ترافیک سایت خود را افزایش داد یا کاربران جدیدی را به آن دعوت کرد؟ شما می‎توانید از طریق وبلاگ نویسی و بهینه‎سازی سایت خود برای موتورهای جستجو این کارها را انجام دهید.

حتماً فکر می‎کنید که وبلاگ نویسی چگونه به افزایش ترافیک سایت کمک می‎کند؟

بیایید این گونه به موضوع نگاه کنیم که مسلماً تعداد صفحات وب سایت شما محدود است و از طرفی مرتباً به روزرسانی نمی‎شود ولی یکی از مزایای وبلاگ نویسی این است که هر بار که یک پست وبلاگ تولید و منتشر می‎کنید، یک صفحه ایندکس شده دیگر به وب سایت شما اضافه می‎شود که در واقع فرصت تازه‎ای است تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر شوید و ترافیک وب سایت خود را با استفاده از جستجوی ارگانیک افزایش دهید.

در ادامه این مقاله به مزایای داشتن وبلاگ و تأثیر آن بر بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت، با این حال وبلاگ نویسی به گوگل و سایر موتورهای جستجو این پیغام را می‎دهد که  وب سایت شما فعال است و آن‎ها باید دائماً سایت شما را بررسی کنند تا از محتوای جدید آن مطلع شوند.

2.میتوانید محتوای وبلاگ خود را برای رسانههای اجتماعی دیگر تغییر دهید.

وبلاگ نویسی به شما کمک می‎کند تا از طریق رسانه‎های اجتماعی مختلف شناخته شوید؛ در این صورت، هر بار که مقاله یا محتوای جدیدی تولید می‎کنید، مخاطبان می‎توانند آن را در شبکه‎های اجتماعی نظیر توئیتر، لینکدین، فیس بوک یا پینترست به اشتراک بگذارند و از این طریق به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را به دیگر کاربران معرفی کنید.

از سوی دیگر، محتوای وبلاگ می‎تواند به تداوم حضور شما در رسانه‎های اجتماعی کمک کند و به جای تولید محتوای کاملاً جدید برای رسانه‎های اجتماعی مختلف، از وبلاگ خود به عنوان مخزن محتوا بهره ببرید.

به عبارتی دیگر، شما با کمک محتوای وبلاگ، از یک سو ارتباطات اجتماعی خود را تقویت می‎کنید و از سوی دیگر کاربران جدید وب سایت را به وبلاگ خود هدایت می‎کنید.

3.وبلاگ نویسی باعث تبدیل ترافیک سایت به سرنخ فروش (لیدز) می‎شود.

حال که ترافیک سایت شما به واسطه وبلاگ نویسی افزایش یافته است، این فرصت را خواهید داشت که آن را به سرنخ فروش تبدیل کنید.

همان‎طورکه انتشار هر پست جدید در وبلاگ، صفحه نمایه شده جدیدی به سایت شما اضافه می‎کند، می‎تواند فرصت دیگری برای تولید سرنخ‎های جدید فروش محسوب شود.

روش کار هم ساده است، فقط کافی است یک کال تو اکشن برای فروش محصولات خود به هر پست وبلاگ اضافه کنید.

اغلب، این کال تو اکشن ها به مواردی مانند کتاب‌های الکترونیکی رایگان، برگه‌های اطلاعاتی، وبینارها، صفحات آزمایشی یا هر پلتفرمی برای تبادل اطلاعات متصل هستند.

در ادامه چگونگی تبدیل ترافیک سایت به سرنخ فروش را به زبان ساده می‎گوییم:

  • بازدیدکننده به وب سایت سر می‎زند.
  • سپس پیشنهاد یک کال تو اکشن رایگان دریافت می‎کند.
  • روی لینک کال تو اکشن کلیک می‌کند و به لندینگ پیج که حاوی فرمی برای دریافت اطلاعات است، وارد می‎شود.
  • فرم را پر کرده، اطلاعات را ارسال و پیشنهاد رایگان را دریافت می‎کند.

4.وبلاگ نویسی،در دراز مدت باعث افزایش فروش می شود.

معمولاً بهترین وبلاگ‎های تجاری به سؤالات رایج خوانندگان و مشتریان پاسخ می‎دهد، بنابراین اگر شما هم به طور مداوم محتوا یا مقالات ارزشمندی را برای مخاطبان هدف خود تولید کنید، به عنوان یک کسب و کار پیشرو یا مرجع در حرفه خود شناخته خواهید شد.

آیا می‎دانید که تولید یک پست آموزشی برای وبلاگ به منظور برطرف ساختن ابهامات مشتری چه تأثیری دارد و تا چه اندازه می‎تواند میزان فروش را افزایش دهد؟

هر چند که ممکن است «داشتن اقتدار» به اندازه نرخ بالای ترافیک سایت و برخورداری از سرنخ‎های فروش حائز اهمیت نباشد، اما معیار بسیار قدرتمندی است که می‎توانید از آن برای سنجش میزان فروش استفاده کنید، زیرا:

  • فرض کنید مخاطبان شما پاسخ سؤالات روزمره خود را از طریق پست‎های وبلاگ شرکت شما دریافت کنند. در این صورت، آن‎ها با اعتماد به آنچه شما می‌گویید وارد چرخه خرید می‌شوند، زیرا در گذشته، با پست‎های وبلاگ خود به آن‎ها کمک کرده‎اید.
  • افرادی که قبلاً پست‎های وبلاگ شما را خوانده‎اند، معمولاً با آگاهی بیشتری درباره محصولات، خدمات و جایگاه شما در بازار، وارد چرخه خرید می‎شوند و به سادگی می‎توانید با آن‎ها ارتباط دو سویه سازنده‎ای برقرار کنید.
  • فروشندگانی که با سؤالات خاصی مواجه می‎شوند که نیاز به توضیح بیشتر یا پاسخ مستند دارند، می‎توانند از آرشیو پست‎های وبلاگ استفاده کنند. مقالات موجود در این آرشیو نه تنها منجر به تسریع فرآیند فروش می‎شود، بلکه فروشنده را به عنوان منبع سودمندی برای دریافت اطلاعات به مشتریان معرفی می‎کند و بنابراین به ایجاد اعتماد منتهی می‎شود.

5.وبلاگ نویسی به ایجاد لینک کمک میکند.

لینک‎های ورودی یا بک لینک‎ها یکی از 200 فاکتوری هستند که الگوریتم گوگل هنگام رتبه بندی یک سایت در صفحه نتایج خود در نظر می‎گیرد. بسیاری از کارشناسان و صاحبان مشاغل کوچک نیز بر این باورند که بک لینک‎ها سومین عامل مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند.

اگرچه ایجاد لینک‎های ورودی ضروری است، اما 41 درصد از کارشناسان سئو می‎گویند که لینک سازی چالش برانگیزترین بخش بهینه سازی سایت است.

اگر محتوایی تولید کرده‎اید که نه تنها برای مشتریان بالقوه شما سودمند باشند، بلکه برای شرکت‎هایی مطرح در همان حوزه ارزشمند تلقی شود، ساخت لینک‎های مرتبط آسان‎تر خواهد بود.

دریافت لینک از وب سایت‎های معتبر به عنوان یک رأی اعتماد محسوب می‎شود و به گوگل این پیام را می‎دهد که شما در حرفه خود، متخصص و قابل اعتماد هستید.

یکی دیگر از مزایای بک لینک‎ها این است که در ایجاد اعتبار دامنه به سایت شما کمک می‎کند و از این طریق امکان یافتن شما در موتورهای جستجو افزایش می‎یابد.

6.داشتن وبلاگ نتایج بلند مدت دارد.

حتماً شما هم دوست دارید در هنگام سفر یا اتعطیلات، بتوانید ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهید؛ خوشبختانه یکی از مزایای داشتن وبلاگ این است که به کمک موتورهای جستجو همیشه می‎توان آمار بازدید سایت را بالا نگه داشت:

تصور کنید یک روز تعطیل یک پست برای وبلاگ خود تولید کرده‎اید؛ همین پست پس از انتشار، در روز شنبه 100 بازدید و 10 سرنخ فروش دریافت می‎کند و در روز یکشنبه هم به واسطه انتشار در شبکه‎های اجتماعی و ارسال لینک پست به ایمیل و RSS کاربران، 50 بازدید و 5 سرنخ فروش دیگر دریافت خواهد کرد اما پس از چند روز، آمار بازدید پایین می‎آید و شما در واقع 150 بازدید و 15 سرنخ فروش به دست آورده‎اید.

ولی این پایان ماجرا نیست…

از آنجایی که این پست رتبه بندی شده است، برای روزها، هفته‎ها، ماه‎ها و سال‎های آتی هم می‎توانید همچنان با استفاده از آن برای سایت خود ترافیک دریافت کنید، هر چند که میزان ترافیک سایت ممکن است متغیر باشد، در واقع  وبلاگ نویسی بیشتر به این شکل عمل به شما کمک می‎کند:

با استفاده از وبلاگ نویسی می‎توانید از هر کجا که هستید میزان ترافیک و سرنخ فروش سایت خود را افزایش دهید؛ در واقع تلاشی که برای تولید پست وبلاگ انجام می‎دهید، در آینده به صدها هزار بازدید و سرنخ فروش تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، می‎توانید از محتوای وبلاگ خود به روش‎های دیگر کسب درآمد کنید و به کمک آن برای محصولات و خدمات خود بازاریابی کنید.

7.وبلاگ نویسی به شما کمک میکند اخبار شرکت را به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از مزایای داشتن وبلاگ برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک این است که به شما کمک می‎کند تا اخبار و رویدادهای شرکت خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.

وبلاگ‌ها نه تنها می‌توانند حاوی مقالات آموزشی یا عمومی باشند، بلکه می‎توانند بازگو کننده اخبار و فعالیت‎های شرکت شما هم باشند، به عنوان مثال شما در خصوص موضوعات زیر می‎توانید از طریق پست‎های وبلاگ، اطلاع رسانی کنید:

  • معرفی مدیر بازاریابی جدید شرکت
  • مصاحبه با کارشناسان بازاریابی آنلاین
  • نتایج مطالعات موردی انجام شده در خصوص میزان سودمندی محصولات و خدمات شما برای مشتریان
  • اخبار مربوط به برگزاری نمایشگاه‎های محلی، کشوری یا بین المللی

به یاد داشته باشید که به اشتراک‌گذاشتن اخبار شرکت در وبلاگ، نه تنها به برند شما رویکرد اجتماعی می‎دهد، بلکه به مخاطبان این پیام را منتقل می‎کند که شرکت شما فقط قصد فروش ندارد و کمک به مخاطبان خود را هم در دستور کار قرار داده است.

مزایای ثانویه داشتن وبلاگ برای کسب و کارها

معمولاً کسب و کارهای مختلف به دلایل دیگری هم به وبلاگ نویسی روی می‎آورند، هر چند این دلایل اهمیت چندانی ندارند و به همین دلیل به آن‎ها مزایای ثانویه گفته می‎شود.

به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت مایل باشد از وبلاگ خود برای پیش‎بینی نتایج احتمالی برگزاری کمپین‎های بزرگ پیش از اجرای آن‎ها استفاده کند.

به هر حال بهتر است که چنین اهدافی، دلیل اصلی استفاده از وبلاگ‎ نویسی نباشد و تنها در کنار مزایای اصلی از آن‎ها هم استفاده شود.

سخن پایانی

در این نوشته درباره مزایای داشتن وبلاگ برای وب سایت صحبت کردیم. با توجه به مزایای فوق پیشنهاد میکنیم هنگام طراحی سایت حتما داشتن وبلاگ را مدنظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام!

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید ، با کارشناسان پشتیبانی ما از طریق واتساپ در تماس باشید