• 031-35250854
  • 09362428315
  • 8.30 الی 22
  • اصفهان ، انتهای خیابان هشت بهشت شرقی
انتخاب نام اینستاگرام
گروه طراحی سایت پالت
گروه طراحی سایت پالت

انتخاب نام کاربری اینستاگرام

چرا انتخاب نام کاربری مناسب در اینستاگرام یا به زبان خودمانی انتخاب اسم برای پیج اینستاگرام حائز اهمیت است؟ آیا نام کاربری مناسب می‌تواند باعث  افزایش جذب مخاطب و در نهایت افزایش درآمد ما شود؟

طی سال های گذشته و با افزایش استفاده کاربران از گوشی های هوشمند و اینترنت ، شبکه های اجتماعی به محبوبیت خاصی نزد کاربران دست یافته اند.

اینستاگرام ، یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا است و با بیش از سی میلیون حساب فعال محبوب ترین آن ها نزد ایرانیان محسوب می‌شود.

انتخاب نام کاربری یا آی دی مناسب یکی از مهم ترین تصمیمات به هنگام ساخت یک حساب کاربری در اینستاگرام است.اهمیت انتخاب نام مناسب برای اینستاگرام مانند اهمیت انتخاب نام مناسب برای فرزند شماست! زیرا در ادامه شما با این نام در بین کاربران شناخته خواهید شد و یکی از فاکتورهای مهم برای فالوکردن یا فالو نکردن کاربران است.

در این نوشته ضمن بررسی چالش ها ، به بهترین موارد و راهکار ها برای انتخاب نام کاربری مناسب در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

چالش های انتخاب نام مناسب برای اینستاگرام

انتخاب نام کاربری مناسب در اینستاگرام با چالش هایی برای کاربران همراه است که احتمالا هنگام انتخاب نام کاربری برای حساب خود با آن ها مواجه خواهید شد.

  1. این نام کاربری قبلا استفاده شده است! گاهی تصمیم به استفاده از یک نام کاربری می‌گیرید اما با این پیغام مواجه می‌شوید “The name you choose has already been taken” .
  2. گاهی برای انتخاب نام یکتا ، مجبور به اضافه کردن کاراکترهایی به نام خود می‌شوید که به خاطر سپاری آن را برای کاربران دشوار می‌کند.
  3. نام‌های زیادی مشابه نام شما وجود دارد که می‌تواند منجر به ایجاد سردرگمی در بین سایر کاربران شود.

این تنها بخشی از چالش هایی است که احتمالا هرکدام از ما به هنگام ساختن یک پیج اینستاگرام با آن مواجه شده ایم ، اما بهترین روش ها برای انتخاب نام کاربری مناسب در اینستاگرام چیست؟

مشخص کردن کاربری و هدف صفحه اینستاگرام

پیش از انتخاب نام باید درباره ماهیت  و هدف حساب کاربری خود تصمیم گیری کنید ، اینکه صفحه شما چه کاربردی خواهد داشت:

حساب برند شخصی یا حساب یک کسب و کار است

اینکه شما برای برند شخصی خود قصد ایجاد یک حساب اینستاگرام دارید یا می‌خواهید به وسیله آن حساب یک کسب و کار را معرفی کنید.

هدف اصلی از ایجاد چنین حساب هایی تبلیغ کسب و کار شما در اینستاگرام و افزایش آگاهی مردم نسبت به نام برند شماست. به همین دلیل در این حالت باید نام کابری اینستاگرام شما مشابه نام کسب و کار یا برند شخصی شما باشد.

صفحه شخصی شماست

اگر قصد راه اندازی صفحه ای شخصی در اینستاگرام دارید ، نام کابری شما باید چیزی باشد که قصد دارید با آن نام شناخته شوید ! درست مانند حساب یک کسب و کار !

در این حالت می‌توانید از نام خود ، کوتاه شده نام خود یا نامی که با آن مشهور هستید استفاده کنید.

حساب های آموزشی ، سبک زندگی و سرگرمی

نام حساب هایی که برای انجام این امور ایجاد می‌شوند ، می‌تواند بسیار خلاقانه انتخاب شوند و دست کاربران برای انتخاب نام های مناسب بسیار باز است.

نام این حساب ها معمولا ، ساده هستند و به خاطر سپردن آن برای کاربران راحت است.

انتخاب نام مناسب برای اینستاگرام

پس از تصمیم گیری درباره نوع حساب و هدف آن ،  باید یک نام مناسب برای حساب کاربری خود انتخاب کنید ، در ادامه روش هایی برای انتخاب نام مناسب اشاره خواهیم کرد:

1.نام کاربری خود را ساده انتخاب کنید

اینستاگرام یک محدودیت 30 کاراکتری برای انتخاب نام حساب کاربری دارد.در نام کاربری شما می‌توانید از حروف ، اعداد ، نقطه و زیر خط باشند. اما این به این معنا نیست که با استفاده از تمام این موارد نام کاربری خود را پیچیده کنید.

حروفی که در نام کاربری خود قرار می‌دهید باید به سادگی در کنار هم تلفظ و دیده شوند و از این طریق ساده‌تر به خاطر سپرده شوند.

به طور مثال @AwwwCaronline نامی است که به خوبی نوع کسب و کار را بیان می‌کند ، اما زمانی که مشغول به خاطر سپردن و به یاد آوری نام این حساب هستیم اولین سوالی که برای ما پیش می آید این است که چند w در نام آن ها وجود دارد؟

ساده بودن نام حساب اینستاگرام می‌تواند در افزایش فالوور شما و تعامل کاربران با صفحه شما تاثیر داشته باشد.

2.خاص و اورجینال باشید!

برای جلب توجه مخاطبان و افزایش فالور ، از نام‌های مخصوص به خود و اصیل استفاده کنید (به عبارت ساده تر ، ایده ها یا اسامی دیگران را کپی نکنید!) این می‌تواند باعث افزایش اعتماد کاربران و مخاطبان شما شود.

در صورتی که نام هایی کپی نام برندهای بزرگ دیگر برای نام صفحه خود انتخاب کنید ، در ادامه و در صورتی که صفحه شما رشد داشته باشد ، این حق برای آن برند وجود دارد که استفاده غیر مجاز شما از نام خودش را پیگیری کند.

علاوه بر این در صورتی که این اتفاق هم نیوفتد ، شما همواره زیر سایه نام آن برند قرار دارید و هیچگاه به عنوان یک برند جدید و خاص شناخته نخواهید شد.

به خاطر داشته باشید که هدف از داشتن پیج اینستاگرام صرفا جذب فالوور نیست! شما باید بتوانید مخاطب هدفمند جذب کنید ، مخاطبانی که با برند ، هدف و پیام کلی شما ارتباط برقرار کنند ، با شما تعامل داشته باشند ، و در انتها بتوانید آن ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

3.اسامی مرتبط با مخاطبان و محتوای خود انتخاب کنید

نام کاربری خود را مرتبط با مخاطبان و نوع فعالیت خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر در زمینه فروش عروسک استفاده میکنید باید نامی انتخاب کنید که نوع فعالیت شما را بازتاب دهد.به طور مثال @Arosak

نکته ای که درباره این حساب ها مطرح میشود استفاده از کلمه کلیدی کسب و کار در نام حساب است ، به طور مثال برای کسب و کاری که در زمینه فروش اتومبیل فعالیت می‌کند : @caronline

در صورتی که از این کلمات در نام کاربری خود استفاده کنید ، شانس دیده شدن شما در صدر نتایج جستجوی کاربران ، زمانی که آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند افزایش میدهد.

پیش از انتخاب نام کاربری ، درباره کلمات کلیدی محبوب که رقابت کمتری دارند سرچ و بررسی کنید.

4.هرچه کوتاه تر ، بهتر

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که به خاطر سپاری نام کاربری اینستاگرام شما را ساده تر می‌کند ، کوتاه بودن آن است.

همانطور که پیش از این گفته شد، اینستاگرام محدودیتی 30 کاراکتری برای نام کابری کاربران در نظر گرفته است ، اما شما لازم نیست از تمام این ظرفیت استفاده کنید.

سعی کنید تا حد امکان آی دی پیج اینستاگرام تان را ساده و کوتاه انتخاب کنید. به خاطر سپاری ساده تر نام کاربری میتواند در افزایش مخاطبان و افزایش تعامل آن ها با صفحه شما تاثیر داشته باشد.

5.استفاده از نام هایی که در دیگر شبکه های اجتماعی از آن ها استفاده کرده اید!

زمانی که در یک شبکه اجتماعی دیگر گروهی از مخاطبان را برای خود جذب کرده اید ، در صورتی که میخواهید به اینستاگرام بیایید ، نامی که در آن شبکه اجتماعی پیش از این استفاده کرده بودید می‌تواند بهترین انتخاب برای نام کاربری شما باشد.

به طور پیش از اوج گیری اینستاگرام ، تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه ها نزد کاربران ایرانی بود که کانال های زیادی توانسته بودند شبکه ای عظیم از مخاطبان را در آن ایجاد کنند.در این حالت بهترین نام کاربری برای این کسب و کارها  ، نام یا آی دی کانال آن ها در تلگرام خواهد بود.
با رعایت این مورد ،  علاوه بر رعایت اصول و قواعد ساخت برند ، به خاطر سپردن خود برای کاربران را نیز ساده تر کرده اید.

مدیریت پیج اینستاگرام

اگر صفحه خود را دوست دارید آن را اینگونه نام گذاری نکنید!

پیش از این درباره بهترین روش ها برای انتخاب نام کاربری در اینستاگرام اشاره کردیم ، در ادامه مواردی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که باید از انجام آن ها اجتناب کنید:

1.انتخاب اسامی طولانی

همانطور که گفته شد ، انتخاب اسامی طولانی به خاطر سپاری نام کاربری را سخت و دشوار خواهد کرد.

2.استفاده از نقطه و خط در نام کاربری

استفاده از نقطه و خط در نام کاربری ، به خاطر سپاری آن را سخت خواهد کرد ، در صورتی که مجبور به استفاده از این کاراکتر ها نیستید از استفاده از آن ها خودداری کنید.

3.استفاده از کاراکتر های تصادفی

نام کاربری شما باید برای دیگران معنا و مفهوم داشته باشد ،استفاده از کاراکتر های تصادفی یادآوری نام شما را برای کاربران سخت و دشوار خواهد کرد.

4.استفاده از اسم یک برند در حالی که واقعا زیر مجموعه آن نیستید!

اینکار میتواند در دراز مدت آسیب های زیادی برای صفحه شما ایجاد کند ، پس در صورتی که زیر مجموعه یک برند نیستید ، از استفاده از نام آن برند پرهیز کنید.

 

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *