اینستاگرام سه نوع حساب کاربری (پیچ) دارد که علاوه بر اشتراکاتی که بین تمام آن ها وجود دارد ، هرکدام امکانات متفاوتی در اختیار کاربران قرار میدهند. در این نوشته ، انواع اکانت اینستاگرام (انواع پیج اینستاگرام) را مورد بررسی قرار میدهیم و به تفاوت های بین آن ها خواهیم پرداخت.
انواع اکانت اینستاگرام
به طور کلی سه نوع پیج در اینستاگرام وجود دارد:
- حساب شخصی (Personal Account)
- حساب کریتور (Creator Account)
- حساب بیزینسی (Business Account)
اما مشخصات هر کدام و نقاط قوت و ضعف آن ها چیست؟
چه تفاوتی بین حساب Personal ، Creator و Business وجود دارد؟
همانطور که از نام حساب ها مشخص است ، هر کدام ، برای کاری مناسب هستند و امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار میدهند.
انتخاب نوع مناسب برای حساب اینستاگرام ، در انتخاب استراتژی برای مدیریت پیج اینستاگرام و همچنین نحوه مدیریت آن تاثیر گذار است ، پس در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با جزییات کامل به بررسی این سه نوع حساب بپردازیم.
اکانت شخصی اینستاگرام (Personal Account)
هماهنطور که از نام آن مشخص است ، حساب شخصی یا Personal اینستاگرام برای استفاده شخصی مناسب است. در حالتی که شما صرفا برای ارتباط با دوستان و آشنایان ، سرگرمی ، به اشتراک گذاری علایق و … میخواهید از اینستاگرام استفاده کنید ، حساب شخصی بهترین گزینه برای شماست.
مزایا
- میتواند خصوصی (Private) یا عمومی (Public) باشد.
- تمام ویژگی های پایه ای اینستاگرام ، مثل قرار دادن پست ، استوری و IGTV را داراست.
- شما میتوانید حساب شخصی خود را به یک یا چند صفحه فیسبوک لینک کنید.
معایب
- هیچ آماری از صفحه در اختیار شما قرار نمیگیرد.
- نمیتوانید برای اهداف مالی و کسب درآمد از آن استفاده کنید.
- نمیتوانید اطلاعات تماس (ایمیل ، شماره تلفن ) خود را برای تماس کاربران قرار دهید.
- ویژگی های محدودی دارد.
- اینستاگرام API خود را برای حساب های شخصی بسته است ، به همین دلیل امکان استفاده از آن روی حساب های شخصی وجود ندارد.
حساب شخصی برای چه کسانی مناسب است؟
کسانی که تمرکزی روی تولید محتوا و علاقه ای برای کسب درآمد از اینستاگرام ندارد ، یا نمیخواهند از طریق اینستاگرام محصول یا خدمات خود را به فروش برسانند ، باید حساب خود را شخصی نگه دارند.
این نوع حساب کاربری چیزی است که اینستاگرام با آن شروع به فعالیت کرد ، و مناسب کسانی است که میخواهند از اینستاگرام لذت ببرند و با افراد ارتباط برقرار کنند.
اکانت کریتور (Creator Account)
جدیدترین نوع پروفایل اینستاگرام ، حساب Creator است . این نوع حساب کاربری بهترین نوع برای اینفلوئنسرها ، چهره های مهم و مشهور (مثل ورزشکاران ، بازیگران و …) و تولید کنندگان محتواست.
این نوع حساب یک سطح از حساب شخصی بالاتر و یک سطح از حساب بیزینسی پایین تر است و در واقع عملکردی بینابینی دارد.
اینستاگرام حساب Creator را تعریف کرد تا تفاوتی بین کاربران عادی ، اینفلوئنسر ها و تولید کنندگان محتوا و کسب و کار ها قائل شود و هرکدام از آن ها بتوانند با توجه به نوع فعالیت خود نوع حساب شان را تعیین کنند.
مزایا
- حساب کاربری Creator امکانات پایه اینستاگرام شامل قرار دادن پست ، استوری و IGTV را دارد.
- با ایجاد یک حساب کاربری Creator ، آمارهای دقیق و خوبی نسبت به اکانت ، محتوای آن ، فعالیت ها و همچنین بازدید کنندگان در اختیار شما قرار میگیرد.
- برای نحوه نمایش حساب شما به کاربران انعطاف پذیری وجود دارد ، شما میتوانید پروفایل خود را شبیه به یک پروفایل شخصی به کاربران نمایش دهید یا دسته بندی حساب خود و اطلاعات تماس را هم در آن بگنجانید.
- میتواند برای امور تبلیغاتی به یک صفحه فیسبوک متصل شود.
- دسته بندی های متفاوتی دارد که شما میتوانید بسته به نوع فعالیت یکی از آن دسته بندی ها را انتخاب نمایید.
- با ایجاد حساب Creator اجازه ایجاد و مدیریت تبلیغات اینستاگرام را خواهد داشت.
- در صورتی که بیش از 10 هزار فالور داشته باشید میتوانید در استوری خود لینک قرار دهید.
- میتوانید مجموعه ای از پاسخ های سریع (Quick Reply) آماده کنید و از این طریق پاسخگویی به دایرکت های خود را سرعت بخشید.
- میتوانید از روی کامپیوتر شخصی خود به Creator Studio دسترسی داشته باشید. Creator Studio به شما اجازه میدهد به پست ها و استوری ها ، IGTV ها و … در دسکتاپ خود دسترسی داشته باشید ، آمارها را مشاهده نمایید و علاوه بر این بتوانید برای محتوای مورد نظرتان جستجو کنید.
معایب
- حساب Creator نمیتواند Private باشد ، یعنی اگر حساب شخصی شما که Private است را به Creator تبدیل کنید ، حساب شما عمومی یا Public خواهد شد.
- حساب کریتور خود را میتوانید فقط به “یک” صفحه فیسبوک متصل کنید.
اکانت Creator برای چه کسانی مناسب است؟
همانطور که پیش از این اشاره کردیم ، این حساب برای اینفلوئنسر ها ، اشخاص معروف و یا کسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند مناسب است.
در صورتی که میخواهید از تولید محتوا خود کسب درآمد داشته باشید یا با برندهای دیگر کار کنید این نوع حساب برای شما مناسب است.
آمار (insight) هایی که از اینستاگرام دریافت میکنید میتواند به شما کمک کند که روی چه محتواهایی بیشتر تمرکز کنید و مخاطبان شما چه محتوایی را میپسندند.
حساب بیزینس (Business Account)
همانطور که از نام این حساب مشخص است ، بیشتر برای کسب و کار ها ، برندها ، ارتباط با مخاطبان و بازاریابی مناسب است.
داشتن یک حساب Business در اینستاگرام باعث خواهد شد که شما حرفه ای تر و قابل اعتماد تر به نظر برسید.علاوه بر این یک مسیر ارتباطی دیگر بین شما و مشتریان شما ایجاد میکند و آن ها میتوانند از این طریق با شما در ارتباط باشند.
پروفایل Business اینستاگرام به شما کمک میکند حضورتان در اینستاگرام و دیده شدن تان را افزایش دهید و از این طریق برند و کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید.
مزایا
- حساب کاربری بیزینسی امکانات پایه اینستاگرام شامل قرار دادن پست ، استوری و IGTV را دارد.
- با ایجاد حساب Business در اینستاگرام ، به آمارها و آنالیزهای بیزینسی درباره حساب تان ، محتوای تولید شده ، فعالیت ها و مخاطبان تان دست خواهید یافت.
- در این نوع حساب امکان راه اندازی تبلیغات دارید.
- میتوانید اطلاعات کسب و کار و تماس خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهید.
- با حساب بیزینسی به قابلیت فروشگاهی اینستاگرام دسترسی دارید و میتوانید برای فروش محصولات خود استفاده کنید.
- میتوانید مجموعه ای از پاسخ های سریع (Quick Reply) آماده کنید و از این طریق پاسخگویی به دایرکت های خود را سرعت بخشید.
- میتوانید در قسمت دایرکت خود تماس تصویری داشته باشید.
- در صورتی که بیش از 10 هزار فالور داشته باشید میتوانید در استوری خود لینک قرار دهید.
- میتوانید از روی کامپیوتر شخصی خود به Creator Studio دسترسی داشته باشید. پیش از این درباره قابلیت های Creator Studio صحبت کرده ایم!
معایب
- نمیتواند Private باشد.
- نیازمند به اتصال به یک صفحه فیسبوک است.
- تنها میتواند به یک صفحه فیسبوک متصل شود.
حساب Business اینستاگرام برای چه کسانی مناسب است؟
در صورتی که مالک یک برند هستید ، یا محصولات و سرویس هایی برای فروش و عرضه دارید این نوع حساب برای شما مناسب است.
علاوه بر این در صورتی که قصد تبلیغات در اینستاگرام دارید ، باید حساب بیزینسی داشته باشید.
همانطور که در حساب های Creator دیدیم ، این نوع از حساب هم آمارهای دقیقی از بازدیدکنندگان و رفتار آن ها در اختیار ما قرار میدهد که برای تعیین استرتژی کسب و کار مناسب است.
بیشتر بخوانید : اصول نوشتن بایو حرفه ای در اینستاگرام
تبدیل انواع حساب به یکدیگر ، چالش ها و موارد پیش رو
در ادامه نحوه تبدیل انواع حساب ها به یکدیگر را شرح خواهیم داد.
تبدیل حساب شخصی به کریتور
برای تبدیل حساب شخصی به Creator ، در پروفایل کاربری خود روی سه خط بالای صفحه بزنید ( )
در مرحله بعد وارد Setting شوید.
روی Switch to Professional Account بزنید.
در مرحله بعد گزینه Creator را انتخاب کنید.
در صفحه بعدی اطلاعاتی از مزایا و امکانات یک صفحه Creator در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در مرحله بعدی ، دسته بندی مدنظر خود را انتخاب کنید ، شما میتوانید نزدیک ترین دسته بندی به نوع حسابتان را انتخاب کنید.
در این مرحله در صورتی که تمایل دارید صفحه فیسبوک خود را به حسابتان متصل کنید و در غیر این صورت روی Skip بزنید.
در مرحله بعد اطلاعات تماس خود را بررسی کنید. حداقل یکی از راه های ارتباطی باید پر شده باشد و این گزینه پیش روی شما هست که این اطلاعات به کاربران نمایش داده شود یا خیر.
در آخرین مرحله نوع نمایش حساب خود را انتخاب کنید ، شما میتوانید دسته بندی و اطلاعات را به کاربران نمایش دهید یا خیر.
تبدیل حساب شخصی به بیزینس
برای تبدیل حساب شخصی به Business، در پروفایل کاربری خود روی سه خط بالای صفحه بزنید ( )
در مرحله بعد وارد Setting شوید
روی Switch to Professional Account بزنید.
در مرحله بعد گزینه Business را انتخاب کنید.
در این مرحله در صورتی که تمایل دارید صفحه فیسبوک خود را به حسابتان متصل کنید و در غیر این صورت روی Skip بزنید.
در مرحله بعدی ، اطلاعات دقیق تری درباره کسب و کار خود اضافه کنید ، به طور مثال دسته بندی بیزینس و اطلاعات تماس.
در انتها روی Done بزنید تا تغییر حساب کاربری شما انجام شود.
بازگشت به حساب شخصی (Personal)
در صورتی که میخواهید حساب Creator یا Business خود را به حساب شخصی تبدیل کنید مراحل زیر را انجام دهید.
در پروفایل کاربری خود روی سه خط بالای صفحه بزنید ( )
وارد Setting شوید.
در این مرحله Accounts را انتخاب کنید.
از بین گزینه های موجود گزینه Switch to Personal Account را انتخاب کنید.
روی Switch Back بزنید تا تغییر حساب تایید شود.
توجه : هربار که حساب بیزینس خود را به حساب شخصی تغییر میدهید کلیه آمارها و اطلاعات اینستاگرام حذف خواهد شد!
سخن پایانی
در این نوشته به بررسی انواع اکانت اینستاگرام پرداختیم ، مزایای و معایب هرکدام را معرفی کردیم و بررسی کردیم که هرکدام از این نوع پیج ها برای چه کسانی مناسب است.
تجربه شما از کار با این اکانت های اینستاگرام چیست؟