بایو اینستاگرام
گروه طراحی سایت پالت
گروه طراحی سایت پالت

اصول نوشتن بایو حرفه ای در اینستاگرام

نوشتن بایو (Bio) اینستاگرام در نگاه اول بسیار ساده و راحت به نظر میرسد ، اما نوشتن یک بایو کامل و حرفه ای کار به همین سادگی هم نیست!

مطابق بررسی های انجام شده ، کمتر از 20 ثانیه طول میکشد که یک بازدید کننده به یک دید کلی نسبت به حساب شما دست پیدا کند و در صورتی که شما برای کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده میکنید بسیار مهم است که این دید خوب و کامل باشد!

در ادامه مواردی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که میتوانید با عمل به آن ها ، یک بایو خوب برای اینستاگرام خود بنویسید ، تا یک دید مناسب نسبت به صفحه خود به کاربران بدهید و کاربران را ترغیب کنید ، دکمه Follow را فشار دهند!

از نوشتن نام خود غافل نشوید

اولین گام برای ایجاد یک بایو حرفه ای در اینستاگرام قرار دادن نام شما در بخش Name حساب کاربری اینستاگرام است (منظور از نام username یا نام کاربری شما نیست ، منظور نامی است که در قسمت ویرایش حساب (edit profile) برای شما قابل انتخاب است)

اینستاگرام دو فاکتور را در جستجوی کاربران مورد توجه قرار میدهد :

  • نام کاربری (username)
  • نام (name)

افرادی که در اینستاگرام برای شما یا کسب و کار شما جستجو می‌کنند ، احتمالا از نام شما ، نام شرکت شما ، یا نام برند شما استفاده میکنند. بنابراین استفاده از نام برند ، یا نام شرکت در بخش Name ، باعث میشود حساب شما سریع تر و بهتر به کاربران نمایش داده شود.

البته در صورتی که خدمات یا سرویس های خاصی ارائه میکنید میتوانید در قسمت نام خود به شکل خلاصه اشاره ای به سرویس هایی که ارائه میدهید داشته باشید تا بتوانید در جستجوی آن عبارات کلیدی هم رتبه بالاتری کسب کنید.

مهارت های خود را در بایو اینستاگرام ذکر کنید

یک بایو خوب اینستاگرام برای کاربران مشخص میکند که شما که هستید و چه مهارت هایی دارید.بنابراین مهارت ها ، توانایی ها ، خدماتی که ارائه میکنید ، حتی سرگرمی و علاقه مندی های خود را در بایو خود ذکر کنید.

همواره به این نکته توجه کنید که چه مواردی شما را از رقابایتان متمایز میکند؟ مهارت یا مجموعه مهارت هایی دارید که برای کاربران جذاب باشد؟

اضافه کردن این موارد صرفا برای معرفی شما به کاربران عمل نمیکند و کاربران با مطالعه آن ها تصمیم میگیرند آیا صفحه اینستاگرام شما را فالو کنند یا خیر!

از کلمات کلیدی استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در بایو اینستاگرام به خودی خود باعث افزایش حضور شما در سرچ اینستاگرام و افزایش ورودی شما نخواهد شد ، اما به شما کمک میکند روی موضوعات خاص تمرکز بیشتری داشته باشید و کاربرانی که علاقه مند به آن موضوعات هستند را به سمت خود جذب کنید.

به هنگام انتخاب کلمات کلیدی به دو مورد دقت کنید:

  • ارزش های کلیدی و اساسی کسب و کار شما
  • ارزش های کلیدی و اساسی مخاطبان کسب و کار شما

با انتخاب این کلمات و ایجاد یک پروفایل حرفه ای کاربران دید بهتری نسبت به شما و کسب و کار شما پیدا خواهند کرد و مطمئن میشوند که آیا صفحه شما و محتوای آن مورد پسند آن ها هست یا خیر

لینک سایت خود را قرار دهید

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که به شما اجازه میدهد یک لینک با قابلیت کلیک کردن در بایو خود قرار دهید.

بسیاری از کسب و کار ها از این لینک برای هدایت کاربران به صفحه اصلی وب سایت ، یا صفحه بلاگ یا صفحه فروشگاه سایتشان استفاده میکنند .

برای کسب و کارهایی مثل فروشگاه های آنلاین که تعداد محصولات زیادی دارند ، قراردادن تنها یک لینک در بایو ، یک چالش به حساب می آید. برخی از کسب و کارها برای رفع این مشکل به شکل متناوب لینک بایو خود را عوض میکنند و هر بار بسته به استراتژی هایی که برای صفحات سایت یا محصولات خود دارند یک لینک مناسب را در بایو خود قرار میدهند.

برای داشتن یک صفحه حرفه ای ، حتما لینک وب سایت خود را در این قسمت قرار دهید.

از ایمیل و شماره تماس غافل نشوید

یکی از ویژگی های بسیار خوب اینستاگرام ، امکان قراردادن ایمیل و شماره تماس برای برقراری ارتباط مخاطبان است . به هنگام ساختن صفحه حتما آدرس ایمیل و شماره تماس خود را در تنظیمات صفحه قراردهید تا کاربران در صورت لزوم بتوانند به سرعت با شما ارتباط برقرار کنند.

در نوشتن بایو خلاق باشید

همان اندازه که معرفی شما و مهارت هایتان در بایو دارای اهمیت است ، به همان اندازه هم توجه به خلاقیت ، و جذاب بودن بایو دارای اهمیت است.

با توجه به اینکه اینستاگرام یک فضای تقریبا غیر رسمی و دوستانه است ، نیازی نیست که بایو خود را خیلی رسمی بنویسید و میتوانید آن را به شکلی بنویسید که بیشتر برای کاربران جذاب باشد ، به طور مثال:

از ایموجی ها در متون خود استفاده کنید

استفاده از ایموجی و استیکر در متن بایو ، باعث جذاب تر شدن آن برای مخاطبان خواهد شد و آن ها ارتباط بهتری با متن برقرار خواهند کرد.

هشتگ برند خود را در بایو اضافه کنید

به طور کلی اضافه کردن هشتگ در بایو تاثیری در دیده شدن شما در سرچ اینستاگرام ندارد ، اما اضافه کردن آن ، باعث خواهد شد که تعامل بیشتری با پست های شما اتفاق بایوفتد ، یا کاربران برای قرار دادن هشتگ شما در پست های خود ترغیب شوند!

در نظر داشته باشید ، که هشتگ های داخل بایو در نسخه موبایل قابل کلیک کردن نیست و فقط در نسخه وب میتوان روی آن کلیک کرد.

بایو خود را در خطوطی کوتاه بنویسید

کوتاه بودن طول خطوط و استفاده از خط جدید باعث افزایش خوانایی خواهد شد و کاربر با سرعت بیشتری محتوای شما را درک خواهد کرد.

اضافه کردن لوکیشین و ساعات پاسخگویی

در صورتی که یک فروشگاه فیزیکی ، یا یک شرکت هستید ، موقعیت مکانی خود و ساعات کاری تان را در صفحه اینستاگرام تان اضافه کنید تا کاربران اطلاعات کامل تری درباره کسب و کار شما داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *